برندسازی در حوزه ی ساختمان چگونه است؟

    برندسازی در حوزه ی ساختمان چگونه است؟

     

    تفاوتی نمی کند در کدام حوزه ی عمرانی مشغول به کارید. حتما سرتان با پروژه و چالش های روزمره حسابی شلوغ است، به خصوص اگر در رده های بالای مدیریتی یک شرکت قرار داشته باشید. رسیدگی به کارکنان، قرارهای اداری، روند اجرایی پروژه ها هر لحظه فکر شما را مشغول می کنند و به نوعی جان و جهان شما معطوف به چالش های روزمره می شود.

    قرار نیست با این نوشته از حجم کارهای شما کاسته شود. اما می توان با اطمینان ادعا کرد که گام زدن در مسیر برندسازی سرآغاز نیل به اهداف و موفقیت های بزرگ است. توجه داشته باشید که از تبلیغات سطحی و زودگذر سخن نمی گوییم؛ بلکه صحبت از کاشت درختی است که سالیان سال میوه خواهد داد.

    برند خود را به حوزه های جدید وارد کنید

    نکته ی یک

    شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید: حتما بارها از افراد مختلف شنیده اید که به عنوان یک شرکت ساختمانی باید به فضای شبکه های اجتماعی ورود پیدا کنید. خیر تنها حضور در شبکه های اجتماعی کافی نیست. چه بسا حضور بی فکر به حسن شهرت برند شما خدشه وارد کند. سعی کنید یک تیم یا مسئول متخصص برای این حوزه در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید هر چه امروز بکارید؛ فردا درو خواهید کرد در نتیجه از هزینه های اولیه نهراسید.

    نکته دو

    زبان فضای مجازی را فرا بگیرید: ادبیات شما در محل کار با فضای دوستانه تفاوت دارد. صحبت کردن و برقرار ارتباط در فضای اجتماعی هم قواعد مخصوص به خود را دارد. آن چه تحت عنوان SEO نامیده می شود مخفف Search engine optimization است و اگر نخواهیم خیلی تخصصی به امر ورود کنیم بهینه سازی حضور برند شما در فضای مجازی است. این قسمت نقشی حیاتی در روند برندسازی و حتی مارکتینگ شرکت شما خواهد داشت زیرا بی نهایت حساس و تخصصی است. بسته به حوزه ی فعالیت شما کلمات و محتوایی که کار می کنید متغیر خواهند بود. شرکتی که انبوه سازی می کند نیاز به یک سری محتوا دارد و آن برندی که تامین کننده ی مصالح است یک سری.

    نکته سه

    ارزیابی یا بازخورد: پس از این که با اصول SEO کار خود را در مسیر بهتر و بهینه دیده شدن قرار دادی نوبت به گرفتن بازخورد است. این کار را از سطحی ترین مراحل یعنی مکالمات شخصی می توانید شروع کنید و البته به سطوح بالا برسانید. مثلا امکان امتیاز دادن مخاطبین خود روی نوشته ها را فراهم کنید. توجه داشته باشید بازخورد مسیر حرکت شما را بهینه می سازد و به آن سر و شکل می دهد.

    نکته چهار

    ارتباط برقرار کنید:به این مطلب توجه داشته باشید که مشتری شما لزوما اولین بار به پایگاه های اینترنتی برند شما مراجعه نمی کند. شاید اصلا برند شما را نشناسد. اما حضور موثر و مفید شما در سایت سایر برند ها می تواند کمک حال شما باشد. پر واضح است که این ارتباط دوسویه است یعنی برندی که شما را تبلیغ می کند تبلیغ و سرویس می خواهد؛ در نتیجه به دنبال برندهایی باشید که همکاری با آن ها به توان و ظرفیت شرکت شما بیافزاید.

    نکته پنج    

    از بازاریابی نهراسید: به خاطر داشته باشید در این روزگار زمان حرف اول را می زند. مهم است که برندشما زودتر از سایر رقبا با مشتریان بالقوه ارتباط بگیرد. این اتفاق به خصوص می تواند در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی صورت بپذیرد. شرکت هایی که می توانند مشتری شما باشند را شناسایی کنید. لزومی ندارد بلافاصله به قصد فروش خدمات و مصالح به آن ها نزدیک شوید؛ سعی کنید پایه های یک ارتباط طولانی را بنا کنید. برند خودتان را ارائه دهید و شرکت و خدمات برند مقابل را بشناسید.

     

     

    نکته شش

    کارهای خود را به تبلیغ تبدیل کنید: هر پروژه ای تا به حال انجام داده اید، بزرگ یا کوچک به طور قدرتمندی می تواند برند شما را تقویت کند در صورتی که بدانید چگونه در قالب و چارچوبی هنرمندانه از آن استفاده کنید. حتی در حین پروژه حضور تجهیزات و لباس کارهای زیبا منقش به لگوی برند شما می تواند تاثیر گذار باشد؛ چه رسد به اینکه از روند ساخت و بهره برداری پروژه فیلم و عکس های مناسب تهیه کرده باشید.

    نکته هفت

    زمینه های جدید را تجربه کنید: اگرچه در فضای کاری ایران خیلی جا نیافتاده است اما به خاطر داشته باشید مردم وقایع رایگان را دوست دارند. می توانید یک همایش یا مسابقه یا رویدادی فرهنگی، هنری یا ورزشی را میزبانی کنید و برای برند خود محبوبیت کسب کنید. یا اسپانسر یک تیم فوتبال شوید. قرار نیست در لیگ برتر حضور داشته باشید؛ حتی یک تیم محلی. منظور این است که برای برند خود شخصیت ایجاد کنید و آبرو بخرید. زیرا برند یک لوگو یا نام نیست؛ کلیتی است که در لوای آن کسب و کار ممکن می شود.

    سخن آخر این که در زمینه ی برندسازی و مارکتینگ با افراد خبره و متخصص ارتباط بگیرید. هزینه های این قسمت از کار را به چشم سرمایه گذاری ببینید. سرمایه گذاری که سودی هنگفت به دنبال خواهد آورد. اعتبار، آبرو و جایگاه چیزی است که آینده ی شرکت شما تجربه خواهد کرد.

     

     

     

    دسته بندی : مقالات




    نقل و قول / پاسخ به :