نکاتی درباره ی برندسازی که فعالین حوزه ی ساخت و ساز باید بدانند

    نکاتی درباره ی برندسازی که فعالین حوزه ی ساخت و ساز باید بدانند

    تعیین استراتژی بازاریابی

     

     

    فرقی نمی کند در کدام حوزه ی ساختمانی مشغول به کار هستید؛ آپارتمان های لوکس می سازید، تامین کننده ی مصالح هستید، در خرید و فروش مسکن تخصص دارید و یا اینکه در کسوت یک پیمانکار یا مشاور ساختمانی ایفای نقش می کنید؛ با رقابتی شدن بازار، روز به روز چالش هایی جدید سر راه شما قرار می گیرد.

    در صورتی که برندسازی جایی در اولویت های کاری شما ندارد؛ توصیه ما این است که به سطرهای آینده نگاهی بیاندازید. در نقطه ی مقابل اگر به اهمیت این امر واقفید شاید بتوانید محورهای ارائه شده را با دقت بررسی کرده و بر مبنای آن ها نقشه ی راه آینده خود را تدوین کنید.

      پاسخ به یک سوال کلیدی

    برندسازی دقیقا چه سودی برای صنعت ساختمان دارد؟

    قبل از هر چیز به یاد داشته باشید که امروزه برندسازی و در اختیار داشتن یک استراتژی مشخص برای بازاریابی لازمه ی هر کسب و کاری است. اگر بخواهیم بی پرده به قضیه نگاه کنیم باید بپذیریم مشتری انتخاب های وسیعی دارد و برای انتخاب یک گزینه ی خاص احتیاج به دوجین دلیل قانع کننده دارد.

    در صورتی که شرکت ساختمانی شما یک برند قدرتمند داشته باشد با اتخاذ استراتژی مناسب بازاریابی می توانید ارتباطی قوی با مشتری های بالقوه و البته بالفعل خود برقرار کنید. ذکر این نکته ضروری است که امروزه کسی به شرکت های ناشناس و گمنام اعتماد نمی کند. سخن آخر این که طبق پژوهش میدانی انجام شده توسط  شرکت های ساختمانی بیش از 13 درصد بودجه ی خود را صرف بازاریابی برند خود می کنند؛ این در حالی است که بانک ها تنها 8 درصد این مقدار بودجه تخصیص می دهند. معنی این گزاره این است که چه دوست داشته باشیم چه نه، صنعت ساختمان روز به روز بیش تر وابسته به برندسازی و امور مربوط به آن می شود.

     

     

     

     

    برندسازی ساختمان از طریق لوگو

    جزئیات تاثیرگذار هستند                             

    لوگو برند شما را نمایندگی می کند. به شرکت های نایک، آدیداس، مک دونالد، اپل و غیره نگاه کنید. هرجا که نماد آن ها را ببینید ناخودآگاه شرکت و محصولات آن ها در ذهن شما تداعی می شود. در حوزه ی صنعت ساختمان هم قضیه همین است. اگر حوزه ی تخصصی شما اجرای نمای سازه است به طور حتم لوگوی شما باید با شرکتی که خدمات ساختمانی ارائه می دهد تفاوت داشته باشد.

    اگر بخواهیم این قسمت را با چند توصیه ی اجرایی به پایان ببریم ابتدا باید به این مطلب اشاره کنیم که آینده گرا باشید. لوگوی شما باید روی کارت های تبلیغاتی، پیراهن، تی شرت و انواع و اقسام وسایل قابلیت چاپ داشته باشد. همچنین جنبه ی زیبایی شناسانه و هنری کار فوق العاده مهم است. یعنی محتوایی که لوگوی شما ارائه می دهد باید در فرم و چارچوبی هنری قرار گرفته باشد. نکته ی آخر این که از" فرصت های مختلف برای نمایش لوگو و برند خود استفاده کنید. وقتی همگانی تبلیغ کنید؛ مخاطب شما برند خود را پیدا خواهد کرد."

     

     

     به شبکه های اجتماعی توجه کنید

    صنعت ساختمان و شبکه های اجتماعی منافاتی ندارند

    فرض کنیم حوزه ی فعالیت یک شرکت ساختمان های لوکس است. چه تبلیغی بهتر از اینکه نمونه کارهای خود را در فضای شبکه های مجازی تبلیغ کند؟ این مطلب برای سایر فعالیت های ساختمانی هم صادق است. در نظر آورید شرکتی که فقط خرید و فروش مصالح انجام می دهد؛ چه بهتر از این که پروژه های انجام شده با مصالح خود را نمایش دهد؟

    باری؛ منظور و مقصود این است که باید ضرورت حضور در شبکه های اجتماعی درک شود. در این روزگار که همه چیز جنبه ی اقتصادی دارد کاهش ریسک و خطر همکاری با شرکت های ناشناخته فوق العاده ارزشمند تلقی می شود. به بیان عامیانه مشتری ها در هر حوزه ای به هیچ عنوان دوست ندارند غافلگیر شوند. طبق پژوهشی که  انجام داده؛ 53 درصد امریکایی ها اعتماد به شرکتی که آن را در یکی از شبکه های اجتماعی دنبال می کنند اعتماد بیش تری دارند.

     

     

    منبع:

    https://thenetmencorp.com/2017/09/marketing-branding-tips-construction-companies/

    دسته بندی : مقالات




    نقل و قول / پاسخ به :