House Brand • مقاله ها

مقاله های ارسال شده

  • برندسازی حوزه ساختمان

    23فروردین

    برند چیست و چه قدرتی دارد؟
    برند وعده ی یک تجربه است. در واقع شما به تمامی مشتریان بالقوه ی خود قول می دهید اگر با شما همکاری کنند یک سری مزیت مشخص دریافت خواهند کرد. هر چه این وعده ها جذاب تر باشند و البته صحت داشته باشند کسب و کار شما رونق بیش تری می گیرد.
    خلاصه ی صحبت این است که در دهه ی اخیر بازار روز به روز رقابتی تر دنبال می شود و در این کارزار شرکت هایی مسیر را با قدرت ادامه می دهند که برای خود اعتبار ایجاد کنند. به بیان دقیق تر در بازار می مانید اگر بتوانید در حوزه ای مشخص خدمات معرفی کنید و آن چه عرضه می کنید با ادعایتان تطابق داشته باشد. با رعایت این اصل روز به روز اعتبار و آبروی شرکت شما افزایش می یابد و نام سازمان شما به عنوان یک برند تنها و یکه  در جهت منافع تعیین شده عمل می کند.

    چگونه برای یک شرکت ساختمانی برند بسازیم؟

    1. بودجه ای مشخص تعیین کنید

    توجه داشته باشید ایجاد برند خود یک پروژه ی سنگین و دقیق است. در نتیجه در آن موفق می شوید اگر هزینه ای مشخص و معقول را برای آن تهیه کرده باشید. به خاطر داشته باشید از تبلیغات صحبت نمی کنیم؛ بلکه قرار است نام و نشانی ایجاد کنیم که آیینه ی کسب و کارمان باشد. 

    2. دوست دارید ویژگی شما چه باشد؟

    برند را به صورت یک شخصیت زنده که نفس می کشد و همراه با کسب و کار شما رشد می کند تصور کنید. مهم است که در چه حوزه ای از صنعت ساخت و ساز فعالیت می کند. مهم است که تخصص برند شما چیست. فوق العاده مهم است که برند شما شخصیتی قابل پیش بینی داشته باشد. به این معنی که همه بدانند در صورت همکاری با آن برند چه چیزی را تجربه خواهند کرد. 

    3. برای برند خود لوگو انتخاب کنید

    پس از این که ویژگی های شخصیتی برند خود را روی کاغذ پیدا کردید نوبت به ترسیم بصری کار می رسد. در صورتی که برند شما در حوزه ی برج سازی فعالیت می کند لوگوی انتخابی باید متناسب با آن باشد. اگر برند شما معطوف به پروژه های لوکس است؛ لوگوی شما باید متناسب انتخاب شده باشد. خلاصه ی کلام اینکه محتوا و شخصیت برند باید در تصویر هویدا باشد.

    4. به فضای مجازی توجه داشته باشید

    اگر تمامی مراحل قبلی را طی کرده اید؛ نوبت به ایجاد یک وب سایت برای معرفی برند فرا رسیده است. مهم نیست که در حوزه ی ساخت و ساز فعالیت دارید و اهل کارهای میدانی هستید؛ برای موفقیت باید اصول دنیای مجازی و اینترنت را فرا بگیرید. برای شبکه های اجتماعی محتوا تولید کنید و اصول SEO را دنبال کنید. کسب و کار شما پیشرفت خواهد کرد اگر بتوانید خدمات؛ تخصص؛ اعتبار و تجربه خود را اینترنت نمایش دهید.

    وب سایت شرکت ساختمانی شما از دو جهت به برندسازی کمک می کند. اول این که ارتباط و پیوندی قدرتمند و پیوسته با مشریان قدیمی شما ایجاد می کند و دوم اینکه خود را به بازار جدیدی که پیش از این در آن حضور نداشته عرضه می کند.

    5. قهرمان خود را بیابید

    بخش قابل توجهی از اعتبار برند شرکت شما در گرو افرادی است که در آن فعالیت دارند. متخصصانی کارکشته و شاخص بی شک می توانند برند شما را تقویت کنند. در نتیجه اگر چنین موهبتی را در اختیار دارید؛ حتما از آن استفاده کنید.

     


    285 0
    ادامه مطلب
  • چند نکته ی کاربردی در برندسازی حوزه ساختمان

    24آذر

    برند خود را به حوزه های جدید وارد کنید

    نکته ی یک

    شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید: حتما بارها از افراد مختلف شنیده اید که به عنوان یک شرکت ساختمانی باید به فضای شبکه های اجتماعی ورود پیدا کنید. خیر تنها حضور در شبکه های اجتماعی کافی نیست. چه بسا حضور بی فکر به حسن شهرت برند شما خدشه وارد کند. سعی کنید یک تیم یا مسئول متخصص برای این حوزه در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید هر چه امروز بکارید؛ فردا درو خواهید کرد در نتیجه از هزینه های اولیه نهراسید.

    نکته دو

    زبان فضای مجازی را فرا بگیرید: ادبیات شما در محل کار با فضای دوستانه تفاوت دارد. صحبت کردن و برقرار ارتباط در فضای اجتماعی هم قواعد مخصوص به خود را دارد. آن چه تحت عنوان SEO نامیده می شود مخفف Search engine optimization است و اگر نخواهیم خیلی تخصصی به امر ورود کنیم بهینه سازی حضور برند شما در فضای مجازی است. این قسمت نقشی حیاتی در روند برندسازی و حتی مارکتینگ شرکت شما خواهد داشت زیرا بی نهایت حساس و تخصصی است. بسته به حوزه ی فعالیت شما کلمات و محتوایی که کار می کنید متغیر خواهند بود. شرکتی که انبوه سازی می کند نیاز به یک سری محتوا دارد و آن برندی که تامین کننده ی مصالح است یک سری.

    نکته سه

    ارزیابی یا بازخورد: پس از این که با اصول SEO کار خود را در مسیر بهتر و بهینه دیده شدن قرار دادی نوبت به گرفتن بازخورد است. این کار را از سطحی ترین مراحل یعنی مکالمات شخصی می توانید شروع کنید و البته به سطوح بالا برسانید. مثلا امکان امتیاز دادن مخاطبین خود روی نوشته ها را فراهم کنید. توجه داشته باشید بازخورد مسیر حرکت شما را بهینه می سازد و به آن سر و شکل می دهد.

    نکته چهار

    ارتباط برقرار کنید:به این مطلب توجه داشته باشید که مشتری شما لزوما اولین بار به پایگاه های اینترنتی برند شما مراجعه نمی کند. شاید اصلا برند شما را نشناسد. اما حضور موثر و مفید شما در سایت سایر برند ها می تواند کمک حال شما باشد. پر واضح است که این ارتباط دوسویه است یعنی برندی که شما را تبلیغ می کند تبلیغ و سرویس می خواهد؛ در نتیجه به دنبال برندهایی باشید که همکاری با آن ها به توان و ظرفیت شرکت شما بیافزاید.

    نکته پنج    

    از بازاریابی نهراسید: به خاطر داشته باشید در این روزگار زمان حرف اول را می زند. مهم است که برندشما زودتر از سایر رقبا با مشتریان بالقوه ارتباط بگیرد. این اتفاق به خصوص می تواند در شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی صورت بپذیرد. شرکت هایی که می توانند مشتری شما باشند را شناسایی کنید. لزومی ندارد بلافاصله به قصد فروش خدمات و مصالح به آن ها نزدیک شوید؛ سعی کنید پایه های یک ارتباط طولانی را بنا کنید. برند خودتان را ارائه دهید و شرکت و خدمات برند مقابل را بشناسید.

    نکته شش

    کارهای خود را به تبلیغ تبدیل کنید: هر پروژه ای تا به حال انجام داده اید، بزرگ یا کوچک به طور قدرتمندی می تواند برند شما را تقویت کند در صورتی که بدانید چگونه در قالب و چارچوبی هنرمندانه از آن استفاده کنید. حتی در حین پروژه حضور تجهیزات و لباس کارهای زیبا منقش به لگوی برند شما می تواند تاثیر گذار باشد؛ چه رسد به اینکه از روند ساخت و بهره برداری پروژه فیلم و عکس های مناسب تهیه کرده باشید.

    نکته هفت

    زمینه های جدید را تجربه کنید: اگرچه در فضای کاری ایران خیلی جا نیافتاده است اما به خاطر داشته باشید مردم وقایع رایگان را دوست دارند. می توانید یک همایش یا مسابقه یا رویدادی فرهنگی، هنری یا ورزشی را میزبانی کنید و برای برند خود محبوبیت کسب کنید. یا اسپانسر یک تیم فوتبال شوید. قرار نیست در لیگ برتر حضور داشته باشید؛ حتی یک تیم محلی. منظور این است که برای برند خود شخصیت ایجاد کنید و آبرو بخرید. زیرا برند یک لوگو یا نام نیست؛ کلیتی است که در لوای آن کسب و کار ممکن می شود.

    سخن آخر این که در زمینه ی برندسازی و مارکتینگ با افراد خبره و متخصص ارتباط بگیرید. هزینه های این قسمت از کار را به چشم سرمایه گذاری ببینید. سرمایه گذاری که سودی هنگفت به دنبال خواهد آورد. اعتبار، آبرو و جایگاه چیزی است که آینده ی شرکت شما تجربه خواهد کرد.


    961 0
    ادامه مطلب
  • برندهای موفق ساختمانی چه می کنند؟

    4آذر

    شرکت های ساختمانی بریتانیا در شبکه های اجتماعی

    رجوع به آمار و ارقام

    آن چه در این قسمت مشاهده می کنید اطلاعات 20 شرکت بزرگ مهندسی بریتانیا است که در شبکه های اجتماعی به فعالیت برای برند خود مشغول هستند.

    در ادامه این نوشته می خواهیم به پایگاه اینترنتی برندی مراجعه کنیم که بیش ترین مراجعه را در شبکه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و توییتر به خود اختصاص داده است. باید به یاد داشته باشیم که وب سایت یا پایگاه اینترنتی هر برند ویترین فعالیت های مجازی است. تمامی شبکه های اجتماعی خط و مشی خود را از طراحی سایت اصلی می گیرند. در نتیجه با بررسی balfourbeatty.com همراه ما باشید.

     

    موفق ترین برند ساختمانی انگلستان چه کرده است؟

    تصویر بالا چهار اسلاید سایت مذکور است که کنار هم چیده شده اند. همان طور که مشاهده می کنید پروژه های عظیمی که این شرکت در حال اجرای آن ها است به زیبایی تصویر شده اند و راجع به آن ها توضیحی داده شده است.

    کمی پایین تر اخبار مربوط به فعالیت های پیش روی برند آورده شده است. نکته ی جالب اما نوار سمت راست. در این قسمت توییت های شرکت به صورت متحرک قابلیت دسترسی دارند.

    ایجاد ارتباط و پیوندهای قوی بین مخاطب و برند اقدام هوشمندانه ی دیگری است که در این سایت انجام گرفته است. وقتی به این تصویر پایین نگاه می کنیم متوجه می شویم که از دو مسیر برند خود را در اختیار مخاطبان حرفه ای حوزه ی ساخت و ساز قرار می دهد. در قسمت سمت راست ویژگی های کار خود را بیان می کند و در سمت چپ این فرصت را ایجاد کرده که افراد علاقه مند و متخصص شانس خود را برای همکاری با شرکت balfourbeatty محک بزنند.

    قسمت دیگری به بیان تکنیک ها و رازهای فنی کار می پردازد. در این قسمت ویدئوهایی کوتاه پیرامون سرویس هایی که متخصصان این شرکت توانایی انجامش را دارند و البته انجام هم داده اند ارائه شده است. به عنوان نمونه اسکرین شات زیر نشان می دهد که چگونه کار در ارتفاع توسط افراد کارکشته ی این برند صورت پذیرفته است.

    چگونه برندسازی را موفق انجام دهیم؟

    ذکر چند نکته                 

    به خاطر داشته باشید روند ساخت و توسعه ی برند بسیار شبیه به یک پروژه ی ساختمانی پیش می رود. در ابتدا باید هدف تدوین شود و سپس برای رسیدن به موفقیت استراتژی تدوین شود. بعد از این مرحله تنها تلاش و اقدام است که کار را پیش می برد.

    برای پیشبرد تئوری یا استراتژی های تدوین شده نیاز به ابزار است. ابزارهایی که باید به کار گرفته شوند شبکه های اجتماعی و البته پایگاه های اینترنتی می باشند. تمامی اعتبار، قدمت، تخصص و تعهدی که یک برند در دل خود جای داده است را می توان از طریق ابزارهای معرفی شده در اختیار مخاطب قرار داد. می ماند یک نکته و آن چگونگی استفاده از ابزارها است. این طور به نظر می رسد که مرور اقدامات شرکت های موفق به همراه به کارگیری نظریه های معتبر می تواند راهگشای کار باشد.  

     


    647 0
    ادامه مطلب
  • چگونه با کمترین هزینه در دکوراسیون تغییر ایجاد کنیم؟

    2آبان

    چه چیزی را نگهدارید و چه چیزی را دور بریزید؟

    ابتدا فضای ساده ای از آنچه که می خواهید ترسیم کنید. سپس ابعاد فضا و نسبت وسایل را با هم قیاس کنید و مطمئن شوید که هرچیزی در جای مناسبش قرار خواهد گرفت. سپس وسایل غیر کاربردی را حذف و یا با ایجاد تغییر، آنها را به وسایل کاربردی تبدیل کنید.

    کدام طرح مبل برای فضای شما مناسب تر است؟

     مبلمان جدید سبک جدیدی را نیز در خانه شما ایجاد خواهد کرد. به دنبال مبلمان ساده باشید. این نوع مبل ها هیچ گاه از مد نمی افتند و همچنین در هر زمانی می توانند با سبک خانه شما تناسب داشته باشند.اگر فضای دکوراسیون شما بیش از اندازه ساده به نظر می رسد می توانید با افزودن وسایلی پویا، سادگی مفرط را از دکوراسیونتان بزدایید.

     

    چگونه با مبلمان جدید بیشترین تاثیرگذاری را ایجاد کنیم؟

    خرید مبلمان جدید و وسایل جانبی مناسب می تواند تاثیر بسزایی بر محیط ایجاد کند. ما در اینجا وسایلی را به شما معرفی می کنیم که بیشترین تاثیر را برمحیط خانه شما می گذارند.

    مبل تک نفره: فضایی جدید را برای صحبت کردن در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

    صندلی های غذاخوری: صندلی های رنگارنگ با طرح های مختلف می توانند فضای اتاق غذاخوری شما را از حالت خسته کننده خارج کنند.

    میز نهارخوری: می توانید بر حسب فضایی که دارید میز مناسب خود را انتخاب کنید. یک میز کوچک با طرح های مدرن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

    میز کنسول برای در ورودی: یک میز کنسول برای طراف درب ورودی بسیار کاربردی و شیک خواهد بود.

     

     

    صندلی اتاق خواب: یکی دیگر از مناسب ترین انتخاب ها قراردادن یک مبل تک نفره برای هر اتاق خواب است. این کار علاوه بر داشتن جنبه زیبایی شناسی در دکوراسیون بسیار کاربردی خواهد بود.

    پاف های رنگی: پاف های رنگی دکوراسیون را زیبا تر خواهند کرد. پاف های طرح دار نیز انتخاب های مناسبی هستند.

    روکش مبل: روکش و یا کاور برای مبل، عمر دکوراسیون شما را بیشتر خواهد کرد همچنین می تواند تغییر زیادی در فضای محیط ایجاد کند.

    لامپ و آباژور: نور یکی از اساسی ترین عوامل در دکوراسیون است. نور مناسب ایرادهای دکوراسیون را پوشش می دهد و نور نامناسب ایرادها را بیشتر نشان داده و باعث ایجاد انرژی منفی در فضا می شود. پس با انتخاب منابع نوری مناسب فضای مثبت و آرامش بخش خود را ایجاد کنید.

    رنگ: رنگ عامل اصلی هماهنگ سازی در دکوراسیون است. می توانید مبل های جدید را بر اساس رنگ دکوراسیونتان انتخاب کنید تا وسایل جدید و قدیمی با هم هماهگ شوند. اگر از پالت رنگی کنونی خود رضایت دارید اما می خواهید در آن تغییر ایجاد کنید با اضافه کردن دو رنگ جدید فضای شما به شدت تغییر خواهد کرد.

    لوازم جانبی: لوازم  جانبی باعث خاص تر به نظر رسیدن فضا می شوند. بر اساس سبک دلخواهتان لوازمی همچون کوسن، آباژور، وسایل تزئینی و ... را انتخاب کنید. با این کار شما سبک و سلیقه تان را به صورت مستقیم به فضا تزریق خواهید کرد.

     


    582 0
    ادامه مطلب
  • طراحی مینیمال چه تاثیری بر دکوراسیون می گذارد؟

    29مهر

    ویژگی های سبک داخلی مینیمالیست:

    دیوارها: دیوار ها در این سبک دارای طرح ساده ای هستند.شما همچنین می توانید دیوارها را به دو قسمت تقسیم کنید و به آن دو رنگ مجزا بزنید.

    پنجره و نورپردازی: سبک مینیمالیست نور طبیعی را دوست دارد بنابراین پنجره در این سبک بسیار مهم است.علاوه بر این برای نورپردازی در شب نیز می توانید از چراغ و یا آباژورهای ساده استفاده کنید که پر کاربرد خواهند بود.

    مبلمان: از مبلمان با شکل و طرح ساده استفاده کنید.جزئیات را دور بریزید و به سراغ رنگ های مدرن و مات بروید. به یاد داشته باشید که مبلمان شما چه کاربردی دارند پس راحتی مبل را فدای زیبایی آن نکنید.

     

    سبک مینیمالیست، مینیمالیست، دکوراسیون مینیمال

     

    کف پوش: کف می تواند از چوب، بتن، سنگ، کاشی، سرامیک و غیره باشد.اما به یاد داشته باشید که شما به یک فرش نیز نیاز دارید تا برای خانه نقطه کانونی ایجاد کنید. فرش های تک رنگ و یا دو رنگ بهترین انتخاب برای این سبک است.

    ایده هایی برای سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

    یک طرح با فضای باز برای سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید.

    مینیمالیست ها فضای باز را دوست دارند.همیشه فضای باز زیادی لازم نیست تا فضای ایده آل خود را ایجاد کنید.تنها با کم کردن چند دیوار غیر کاربردی می توانید فضای اطرافتان را افزایش دهید.برای تقسیم بندی فضا نیز می توانید از پارتیشن و یا کمدهای کوچک استفاده کنید.

    فضایی پنهان و دور از شلوغی ایجاد کنید.

    وسایل خود را در کمدها و گنجه ها پنهان کنید.اجازه ندهید وسایل ضروری و غیر ضروری فضا را شلوغ و آزار دهنده کنند.

    از رنگ های ساده استفاده کنید.

    اگر به سبک مینیمال علاقه دارید باید از رنگ های پر رنگ و پر زرق و برق پرهیز کنید.بیشتر رنگ های این سبک سیاه، سفید و خانواده رنگ های خنثی هستند.شما باید تنها از یک تم رنگی استفاده کنید تا ر خانه هماهنگی ایجاد شود.اگر تنها یک رنگ غالب دارید می توانید از کنتراست های مختلف همان رنگ برای مبلمان و دیگر وسایل استفاده کنید.

     

    سبک مینیمالیست، دکوراسیون مینیمال، مینیمالیست

     

    تعادل و هماهنگی

    تعادل و هماهنگی در دکوراسین داخلی بسیار حائز اهمیت است.در چیدمان وسایل تعادل را رعایت کنید.بالش ها لامپ ها و دیگر وسایل را در اطراف پخش کنید و با تعادل چیدمان کنید.اگر برخی وسایلتان بزرگ تر از وسایل دیگر هستند آنها را طوری بچینید که یک سمت اتاق سنگین تر از سمت دیگر آن نشود.

    سبک مینیمال از زیورآلات اجتناب می کند.سعی کنید وسایلی که از آن ها استفاده می کنید مینیمال باشند و بر روی رنگ، طرح و بافت آن ها تمرکز کنید.

     

    سبک مینیمال، مینیمالیست، دکوراسیون مینیمال


    456 0
    ادامه مطلب
  • مهمترین نکات در اختلاط بتن و بتن ریزی چیست؟

    15مهر

    اختلاط بتن فرایندی است که در طی آن از ترکیب سیمان، آب، سنگدانه ها و مواد افزودنی بتن به دست می آید.نسبت های اختلاط بتن می توانند ر خاصیت و مقاومت بتن تاثیر گذار باشند.اختلاط درست بتن باعث بالارفتن مقاومت بتن و همچنین کاهش هزینه های بتن ریزی می شود.

    آماده سازی، وسایل و محل بتن ریزی

    مقصود از آماده سازی قبل از بتن ریزی رعایت موارد زیر است:

    1) کلیه وسایلی که برای مخلوط کردن و انتقال بتن به کار می روند باید تمیز باشند.
    2) کلیه مواد زاید و همینطور یخ باید از محلهای مورد بتن ریزی زدوده شوند.

    3) قالب ها باید به نحوی مناسب اندود شوند.
    4) مصالح بنایی پرکننده ای که در تماس با بتن خواهند بود باید به خوبی خیس شوند.
    5) قبل از ریختن بتن، باید آب اضافه از محل بتن ریزی خارج شود مگر آنکه استفاده از قیف و لوله مخصوص بتن ریزی در آب (ترمی) مورد نظر باشد یا دستگاه نظارت آن را مجاز بداند.

    6) قبل از ریختن بتن جدید روی بتن سخت شده قبلی باید لایه ضعیف سطح بتن و هر نوع ماده ناسالم دیگر زدوده می شود.

    اختلاط بتن

    1) بتن باید طوری مخلوط شود که کلیه مواد تشکیل دهنده آن به صورت همگن در مخلوط کن پخش شوند.قبل از پر کردن مجدد، باید مخلوط کن را به طور کامل تخلیه کرد.
    2) بتن آماه باید مطابق استانداردهای " مشخصات بتن آماده " و " مشخصات بتن تهیه شده از طریق پیمانه کردن حجمی و اختلاط پیوسته" مخلوط و تحویل شود.

     

    اختلاط بتن، بتن ریزی

     

    بتن مخلوط شده در کارگاه باید مطابق ضوابط زیر تهیه شود:

     

    1) اختلاط بتن باید به وسیله مخلوط کن پیمانه ای مورد تایید دستگاه نظارت باشد.
    2) مخلوط کن باید با سرعت توصیه شده از طرف کارخانه سازنده آن چرخانده شود.
    3) عمل اختلاط باید حداقل تا 1.5 دقیقه پس از ریختن کلیه مواد تشکیل دهنده به داخل مخلوط کن، ادامه یابد مگرآن که به وسیله
    4) ازمایشهای انجام شده بر اساس مشخصات بتن آماده ثابت شود زمانی کوتاه تر هم می تواند قابل قبول باشد.
    5) نقل و انتقال، پیمانه کردن و اختلاط مصالح بتن باید با ضوابط استاندارد  مشخصات بتن آماده مطابقت داشته باشد.

    سابقه کار روزانه باید به طور تفضیلی و مشتمل بر موارد زیر نگهداری شود:

    1) تعداد مخلوط های تهیه شده.
    2) نسبت های به کار رفته برای اختلاط مصالح.
    3) محل نهایی تقریبی بتن های ریخته شده در سازه.
    4) زمان و تاریخ اختلاط و بتن ریزی.

     

    انتقال بتن

    1) انتقال بتن از مخلوط کن تا محل نهایی بتن ریزی باید مطابق روش هایی باشد که از جدا شدن یا از بین رفتن مصالح جلوگیری شود.

    2) وسایل انتقال بتن باید امکان رساندن بتن به پای کار را طوری تامین کنند که مواد تشکیل دهنده جدا نشوند و حالت خمیری بتن بین بتن ریزیهای متوالی از دست نرود.

    3) در انتقال بتن به وسیله پمپ، حداکثر اندازه سنگدانه ها به کوچکترین قطر اخلی لوله انتقال بتن نباید از مقادیر زیر تجاوز کند:

    0.33 برای سنگدانه های تیز گوشه.

    0.40 برای سنگدانه های کاملا گرد گوشه.

     

    بتن ریزی

    1) بتن باید تا حد امکان نزدیک به محل نهایی خود ریخته شود تا از جدایی دانه ها در اثر جابه جایی مجدد جلوگیری شود.
    2) آهنگ بتن ریزی باید طوری باشد که بتن همواره در حالت خمیری باقی بماند و بتواند به راحتی به فضاهای بین میلگردها راه یابد.
    3) بتنی که به حالت نیمه سخت درآمده یا به مواد زیان آور خارجی آلوده شده نباید در بتن ریزی قطعات سازه ای به کار رود.
    4) بتنی که پس از افزودن آب به آن  یا بعد از گیرش اولیه دوباره مخلوط شود نباید مورد استفاده قرار بگیرد.
    5) بتن ریزی باید از آغاز تا پایان به صورت عملیاتی پیوسته در محدوده مرزها یا درزهای از پیش تعیین شده قطعات ادامه یابد.مشخصات درزهای از پیش تعیین شده باید با بند مطابقت داشته باشد.
    6) سطوح فوقانی بتن ریخته شده بین دو درز اجرایی افقی متوالی باید تراز باشد.
    7) درزهای اجرایی مورد نیاز باید با ضوابط مطابقت داشته باشد.
    8) بتن باید در طول عملیات بتن ریزی با استفاده از وسایل مناسب به طور کامل متراکم شود، طوری که کاملا میلگردها و اقلام مدفون را در بر گیرد و قسمتهای داخلی و به خصوص گوشه های قالبها را به خوبی پر کند.

     

    اختلاط بتن، بتن ریزی


    328 0
    ادامه مطلب
  • سقف وافل چیست؟

    26شهریور

    سقف های مشبک وافل نوع دیگری از سقف های سبک هستند که بارهای بیشتری را تحمل می کنند و مانند دال های دوطرفه است. هزینه آن نیز نسبت به روش های دیگر سقف دال های مجوف مانند کوبیاکس، بابل دک، یوبوت و غیره هزینه کمتری دارد.همچنین نیاز به میلگردهای تقویتی و اتصال به تیرها نمی باشد به همین علت زمان اجرای آن نیز کمتر است. سقف های وافل به وسیله قالب ایجاد می شوند و وزن کمتری نسبت به دیگر سقف ها دارند.

     

    سقف وافل_ سقف های مشبک

     

    سقف وافل برای پوشاندن سقف های وسیع به کار می رود چرا که دو سویه است و در هر چهار سمت خود دارای تکیه گاه می باشد. در سقف وافل برای کاهش بار مرده حفره های در سقف به سیله قالب ایجاد می شود. در انتهای ستون ها و در برخی موارد در ابتدا و انتهای تیرها نیز توپر می گردد.

     

    سقف وافل، سقف مشبک

     

    در سقف وافل باربری در دو سوی آن انجام می پذیرد.برای اجرای سقف در قسمت حفره های مربع و مستطیل شکل، قالب هایی قرار می دهند و 28 روز پس از بتن ریزی، که بتن به مقاومت کافی و نهایی خو رسید قالب ها را حذف می کنند. بتن ریزی در سقف وافل یکپارچه است و در آن از روان کننده ها استفاده نمی شود.هزینه تمام شده اجرا با سقف وافل در مجموع 15 الی 20 درصد کمتر از کوبیاکس و ... است.قالب های وافل بر حسب نیاز تعیین می شوند و ابعاد های گوناگونی نیز دارند.در روند اجرای سقف ابتدا قالب ها در کنار هم چیده می شوند و ما بین آنها آرماتور بندی می شود و بتن ریزی انجام می گیرد.

    سقف وافل در زمینه های عایق و آکوستیک، انرژی،حریق وسازه آزمایش، بررسی و همچنین تایید شده است.

     

    سقف وافل، سقف مشبک


    420 0
    ادامه مطلب
  • منطقه صفر کجاست؟

    20شهریور

    مرکز تجارت جهانی (به انگلیسی: World Trade Center) یا همان برج‌های دوقلو در منطقه ای شامل ۷ ساختمان در منطقه منهتن نیویورک در ایالات متحده آمریکا، که توسط معمار ژاپنی-آمریکایی مینورو یامازاکی طراحی شده بود که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، ساختمان های شماره 1،2 و 7 فرو ریخت.  پس از وقوع این حملات این ناحیه منطقه صفر نام گرفت.

     

    مرکز تجارت جهانی، برج های دوقلو

    مرکز تجارت جهانی_برج های دوقلو

    کار ساخت این ساختمان ها در 1966 آغاز شد و در سال 1977 به پایان رسید. تا پیش از ساخته شدن برج ویلیس در شیکاگو، این برج ها بلند ترین ساختمان های جهان بودند.مرکز تجارت جهانی علاوه بر دفاتر کار متعدد،شامل یک میدان بزرگ، هتل، پارکینگ های طبقاتی به گنجایش دوهزار جای پارک و یک مرکز اطلاعات بود. ورودی تونل خط آهن به شهر نیوجرسی و همچنین ایستگاه‌های سه خط مترو در قسمت زیرین این بنا قرار دارد. در این بنا 430 شرکت مستقر بودند. در درون این ساختمان، مراکز ضروری و حساس شهر نیویورک مانند ادارات بندرگاه دو شهر مجاور نیویورک و نیوجرسی نیز قرار داشت که علاوه بر این خیابان‌های روگذر ،پل، تونل‌های منتهی به منطقه منهتن و همچنین فرودگاه‌های اطراف را نیز کنترل می‌کرد. این برج ها و ساختمان های میانیشان در آوریل 1973 افتتاح شدند.

     

    مرکز تجارت جهانی، برج های دوقلو

     

    در 11 سپتامبر طی حملاتی تروریستی دو هواپیمای مسافربری ربوده شده توسط گروهی تروریستی تعمدا به این دو برج برخورد کرده و برج ها را ویران کردند و خسارات غیر قابل جبرانی را به بار آوردند...

     

    مرکز تجارت جهانی، برج های دقلو،11 سپتامبر

     

    ۱۳ سال پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر در شهر نیویورک، ساختمان جدید مرکز تجارت جهانی افتتاح شده است.

     

    مرکز تجارت جهانی، منطقه صفر

     

    ارتفاع این ساختمان 541 متر است و 104 طبقه دارد که "One World Trade Center" نام دارد و  درست در مرکز قطعه زمینی که پیش‌تر، برج‌های دوقلوی تجارت جهانی از آن سر بلند کرده بودند، بنا شده است.

     

    مرکز تجارت جهانی، منطقه صفر

     


    356 0
    ادامه مطلب
  • مزایا و معایب بتن خود متراکم چیست؟

    4شهریور

    در دهه 1980 در ژاپن بتنی ابداع شد که به راحتی در قالب جاری می شود و نیازی به لرزش ندارد.این بتن به هدف کاهش هزینه های بتن ریزی تولید شد اما به دلیل مزایای دیگری که داشت در جهان همه گیر شد.امروزه در ژاپن سالانه در حدود 500 هزار مکعب بتن خود متراکم تولید می شود.با گذشت زمان و تحقیقات انجام شده کاربرد این نوع بتن نیز بیشتر شده است.

    مهم ترین خاصیت بتن خود متراکم، جریان پذیری و مقاومت زیاد در برابر جدا شدگی است.خاصیت جریان پذیری بتن خود متراکم حاصل تغییراتی در بتن عادی است. با استفاه از میزان بسیار زیادی پودر سیمان، پودر سنگ و مواد افزودنی نسل جدید روان کننده و اصلاح کننده ویسکوزیته این تغییرات ایجاد می شود.نکته مهم در طرح اختلاط بتن خود متراکم، انتخاب دقیق حجم سنگدانه ها و دانه بندی مناسب آنهاست.

     

    بتن_بتن خود متراکم_مصالح ساختمانی

     

    مزایای بتن خود متراکم

    بتن خود متراکم مزایای بسیاری دارد که ما در اینجا به تعدادی از آنها می پردازیم.

    قابلیت پوشاندن میلگرد های متراکم و قالب های با شکل پیچیده

    کاهش هزینه های بتن ریزی به دلیل عدم نیاز به ویبره کردن و پرداخت های بتن ریزی

    قابلیت سهولت پخش شدن در قالب و نیاز کمتر به نقاط بتن ریزی

    همگنی و یکنواختی و افزایش دوام و بهبود خواص مکانیکی

    کاهش آلودگی های صوتی به دلیل عدم نیاز به لرزاننده

    افزایش سرعت ساخت و ساز به دلیل حذف عملیات ویبره

    بهبود بتن سطح اطراف قالب و حذف تعمیر به جهت پوشاندن منافذ سطحی

    کاهش میزان سیمان مصرفی با طراحی مناسب مخلوط به دلیل چگالی انباشتگی

    معایب بتن خود متراکم

    افزایش هزینه قالب به دلیل افزایش فشار بر قالب

    نیاز به منابع انسانی ماهر و متخصص برای انتخاب مصالح و آزمایش ها

    افزایش ریسک به دلیل استفاده از انواع روان کننده ها

    افزایش ملزومات کنترل کیفی

    احتمال تغییر خواص بتن

     

    بتن_بتن خود متراکم_ مصالح ساختمانی


    407 0
    ادامه مطلب
  • 16 ایده طلایی برای دکوراسیون اتاق نشیمن خاکستری ...

    27مرداد

    به دنبال ایده های جدید برای تغییر دکوراسیون هستید؟ می خواهید یک اتاق نشیمن شیک با دکوراسیون خاکستری داشته باشید؟ از تن های تیره تا روشن ما در اینجا به شما نشان می دهیم که چگونه در اتاق نشیمن خود از رنگ خاکستری استفاده کنید. رنگ خاکستری به راحتی با دیگر رنگ ها ترکیب می شود و سالهاست که بیشتر افراد از این رنگ استفاده می کنند. چه برای دکوراسیون ساده و آرامش بخش و چه برای دکوراسیون های شلوغ و گرم این رنگ یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

    اگر به دنبال ایده برای انتخاب اتاق نشیمن خاکستری هستید به شما اطمینان می دهیم این بهترین مقاله برای خواهد بود.

    با نگاهی کوتاه به نمودار رنگ فارو و بال، سایه های متفاوت و جذاب این رنگ را مشاهده خواهید کرد.هر سایه ای از این رنگ، احساس سبک و ظاهری متفاوت را می سازد. انتخاب شما نشان از سلیقه شخصی شما خواهد داشت.

    1_ از رنگ های خاکستری گرم برای ایجاد الگوهای چشم نواز استفاده کنید.

    زمینه های به رنگ خاکستری روشن، فضای مناسبی را برای ایجاد یک فضای تاثیر گذار فراهم می کنند.طرح ها ی شلوغ بر فضاهای آرام و ساده بهتر می نشینند و بیشتر به چشم می آیند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ طوسی، اتاق نشیمن طوسی

     

    2_ با استفاده از گیاهان طبیعی فضایی دلنشین ایجاد کنید.

    گیاهان سبز فضایی آرام بخش را ایجاد می کنند.افزودن گلدان های گل طبیعی به دکوراسیون باعث تصویه هوا و احساس طراوت و تازگی در افراد می شود.گل های سبز در زمینه ی خاکستری به خوبی خواهند درخشید.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    3_  کف اتاق را نیز مانند دیوارها خاکستری کنید.

    اگر عاشق رنگ خاکستری هستید می توانید تن های مختلف خاکستری را در اتاق نشیمن خود داشته باشید.برای دیوار ها و کف از خاکستری کم رنگ و برای اشیایی همچون مبل و کاناپه بهتر است از خاکستری تیره استفاده کنید. همچنین برای شکستن این فضای کاملا خنثی از رنگ های دیگر استفاده کنید.اگر فضایی آرام می خواهید از رنگ های روشن استفاده کنید و در صورتی که می خواهید فضایتان شور و هیجان داشته باشد از رنگ های ناب و پر رنگ استفاده کنید.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    4_ خاکستری  را با طرح های بته جقه ترکیب کنید.

    کاغذ دیواری ای با طرح بته جقه فضایی کلاسیک را بوجود می آورد. پس بهتر است برای کوسن ها، پارچه ها و ملحفه ها از مخمل های خواب دار استفاده کنید. میزهای فلزی مراکشی براق نیز مناسب این فضا خواهند بود.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    5_ از خاکستری به عنوان پایه ای برای رنگ های مختلف استفاده کنید.

    از رنگ های ناب و خالصی همچون زرد، قرمز، سبز و ... در کنار طیف گسترده ای از رنگ های خاکستری استفاده کنید تا فضایتان را از حالتی خنثی به فضایی پر شور و هیجان بدل کنید. برای زمینه دیوار، کف و غیره از رنگ خاکستری استفاده کنید سپس برای گرما بخشیدن به فضا برخی از وسایل را به رنگ زرد انتخاب کنید. به کاربردن اشکال هندسی نیز باعث می شود فضا از حالت خواب و خنثی به فضایی پر شور تبدیل شود.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    6_ از خاکستری های گرم استفاده کنید.

    برای ایجاد فضایی گرم در اتاق نشیمن، در کنار رنگ خاکستری از خاکستری های گرم نیز استفاده کنید. از کوسن هایی با طرح ها و رنگ های مختلف و فرشی با طرح های سنتی یا آفریقایی استفاده کنید. اگر طراحی شما تماما خاکستری است می توانید با رگه هایی از رنگ های عاجی، خردلی، قرمز، آبی و سبز پر رنگ آن را به فضایی گرم همراه با آرامش تبدیل کنید.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    7_  فضایی تماما خاکستری ایجاد کنید.

    یک تئوری وجود دارد که می گوید رنگ خاکستری رنگ گرمی نیست  اما تنها با کمی تغییرات می توانید فضایی را ایجاد کنید که علاقه ای به ترک آن را نداشته باشید. از کوسن های بافت استفاده کنید تا حس گرما را القا کنند، همچنین از میزهایی با نقش و نگار های ریز و درشت. آویختن چند قاب عکس و یا نقاشی نیز می تواند حال و هوای اتاق را بهتر کند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    8_ خاکستری را با رنگ های روشن زنده کنید.

    رنگ خاکستری به تنهایی ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسد.اما می توانید با انتخاب لوازم جانبی مناسب یک دکوراسیون زیبا فراهم کنید. کاناپه ای آبی ، مبلی زرد، آباژوری قرمز و فرشی با ترکیب رنگی خاصی می تواند فضایی بسیار زیبا برایتان فراهم کند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    9_ با وسایل قدیمی و عتیقه حس گرما را منتقل کنید.

    در این عکس اگر همه وسایل مانند پرده، مبل و فرش خاکستری می بودند فضا بسیار کسل کننده می شد.اما با ترکیبی از کوسن های صورتی و سورمه ای همچنین وسایل قدیمی و عتیقه باعث گرمی بخشیدن به فضا شده اند و فضایی دنج را ایجاد کرده اند.

     

    راسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    10_ رنگ ها را ترکیب کنید.

    با ترکیب رنگ خاکستری با دیگر رنگ ها می توانید هر حسی را که دوست دارید اتاق القا کند را ایجاد کنید.رنگ مسی یکی دیگر از رنگ هایی است که به زیبایی در کنار رنگ خاکستری جلوه می یابد. صورتی_ طلایی نیز به فضا صمیمیت می بخشد. همانطور که می دانید طوسی از دسته رنگ های خنثی است که در کنار رنگ های گرمی چون مسی و گلد رز حس گرما را ایجاد می کند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    11_ خاکستری تیره را با رنگ زرد ترکیب کنید.

    همانطور که قبلا نیز گفته ایم بهترین راه برای درهم شکستن فضای کسل کننده و سرد خاکستری بهترین راه انتخاب یک رنگ دیگر است. در کنار خاکستری تیره که فضایی بسته را تداعی می کند نیاز به رنگی پر شور همچون زرد به خوبی حس می شود. زرد در کنار خاکستری باعث روشن شدن فضا می شود. هرآنچیزی را که می خواهید در این دکوراسیون برجسته به نظر برسد به رنگ زرد انتخاب کنید. یک نقاشی زرد... یک پتوی زرد... و ... می توانند انتخاب های خوبی باشند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    12_ از طرح های گلدار استفاده کنید.

    ترکیب پارچه های گلدار با طرح ها و رنگ های مختلف در کنار خاکستری به زیبایی خواهد درخشید.پرده، کوسن یا مبل گلدار یکی از مناسب ترین انتخاب ها در کنار رنگ خاکستری است که می توان از رنگ گلهای آنها المان های دیگر اتاق را نیز انتخاب کرد.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    13_ جهانی شوید.

    خاکستری رنگ بسیار مناسبی برای زمینه پترن های هندسی است.راه های خاکستری زمینه دیوار با زمینه یکدست مبل ها ست شده است.رنگ نارنجی نیز به عنوان یک رنگ کامل کننده در کوسن ها و قسمت های دیگر دکوراسیون استفاده شده است. همچنین قاب منبت کاری شده روی دیوار فضایی شرقی را ساخته و این ترکیب باعث گرمی و صمیمیت فضا شده است.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    14_ از یک دیوار شروع کنید.

    از یک دیوار شروع کنید.یک دیوار را خاکستری کنید.دیوار بالای شومینه گزینه خوبی است و اگر احساس خوبی نسبت به فضای ایجاد شده داشتید وسایل دیگرتان را نیز خاکستری کنید. این فضا برای شما آرامش خوبی را فراهم می کند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    15_ فضایی برای مطالعه داشته باشید.

    اگر اهل مطالعه هستید و می خواهید فضای شما مناسب برای مطالعه باشد، یک دیوار را به طور کامل به کتاب هایتان اختصاص دهید. به قفسه ها رنگ خاکستری بزنید.همچنین یک کاناپه خاکستری نیز انتخابی مناسب در این فضا محسوب می شود. چرا که رنگ خاکستری خنثی است و برای اتاق مطالعه بسیار مناسب است.اگر می خواهید از وسایل دیگری نیز در این اتاق استفاده کنید بهتر است از رنگ های روشن و خالص باشد.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

    16_ از خاکستری و رنگ های روشن فضایی گرم و صمیمی بسازید.

    یک دیوار را به رنگ خاکستری در آورید همچنین استفاده از قاب های کوچک عکس های خانوادگی و یادگاری نیز فضای شما را بسیار زیبا خواهد کرد. می توانید دیوارها و کف را به رنگ خاکستری در آورید و مبلمان کرمی یا رنگ روشن داشته باشید و یا برعکس عمل کنید.دیوارها و کف به رنگ روشن باشند و از مبلمان خاکستری استفاده کنید.کوسن هایی از ترکیب رنگی خاکستری و کرمی، گالری تصاویر خانوادگی، گلدان های گل، یک پتوی خاکستری و ... فضای شما را بسیار دلنشین می کنند.

     

    دکوراسیون طوسی، رنگ خاکستری، اتاق نشیمن خاکستری

     

     

     

     

     

     


    648 0
    ادامه مطلب

HouseBrand یک سامانـه اینترنتی است که به منظور توسعه برند سازی ساختمان سازی در صنعت ساختمان و توسعه بازار این صنعت راه اندازی شـده است، ایـن سامانه به تمامی کاربران خود یک پنل اختصاصی رایگان با قابلیت و دسترسی های فراوانی در اختیار آن ها قرار می دهد . این امکان را برای آن ها فراهم می آورد که بدون واسطه و محدودیت بتوانند بصورت مستقیم وارد بازار بزرگ صنعت ساختمان شوند.
logo-samandehi